TULLI kontroluje auta ciężarowe wjeżdżające do Finlandii

Tulli podaje kontroli średnio w Vaalimaa 250 ciężarówek miesięcznie. Co trzecia została zawrócona. Wyniki kontroli
pojazdów ciężarowych w tym roku przedstawia zaskakujący wynik.

W styczniu podano kontroli w Vaalimaa 212 ciężkich pojazdów. 73% Z kontrolowanych pojazdów otrzymał skierowanie na naprawy, 31% zostało zawrócone z powrotem do Rosji, a 20% otrzymało grzywny.

W lutym, zbadano 278 pojazdów, z czego 70% zostało skierowanych do naprawy, 34% zostało odrzuconych, a 25%
otrzymało grzywny.

Dane za marzec są tej samej tendencji: 238 kontrole, 70% dostało zlecenie naprawy, 37% zostało zawróconych, a 22%
otrzymało kary finansowe.

Najczęstszym powodem zawrócenia, grzywien lub zlecenia naprawy były wadliwe układy hamulcowe. Zazwyczaj jeden pojazd miał kilka niedociągnięć, takich jak uszkodzone hamulce, wycieku oleju silnikowego, luzy w układach kierowniczych, uszkodzone szyby, uszkodzone oświetlanie, przeładowane samochody oraz źle zabezpieczony ładunek. Ponadto kontrole wykazały naruszenia przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku oraz różnych metod w celu
obejścia tachografu.

Sytuacja gospodarcza w Rosji ma już zaznaczony wpływ na stan pojazdów, mówi inspektor celny w urzędzie celnym w
Vaalimaa Jukka Nokka.

Kontrole często prowadzą do zlecenia naprawy i zawrócenia pojazdu z powrotem do Rosji. Zlecenia Naprawa nie zawsze są przestrzegane. Często przewoźnicy próbują ponownie wjechać na terytorium Finlandii bez wymaganych napraw. W takich przypadkach, TULLI zatrzymuje pojazd na granicy z zakazem dalszej jazdy do czasu usunięcia usterek, mówi inspektor celny Jani Sironen w urzędzie celnym w Vaalimaa.

W pierwszym kwartale 2015 roku przez przejście graniczne Vaalimaa przejechało średnio 16.000 ciężarówek. Większości zawrócone pojazdy były głównie spoza UE i EOG – w praktyce, czyli pojazdy rosyjskie.

Tulli.fi

TULLI kontroluje auta ciężarowe wjeżdżające do Finlandii